
Democrazy festival
In de aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen 2019 en de Waterschapsverkiezingen, werd gevraagd een campagne te bedenken die jongeren overtuigt om te stemmen. In nauwe samenwerking met de klant is er een crossmediale campagne ontwikkeld, met boodschappen en beeldtaal die jongeren aanspreekt.

Diverse mediadragers
Na testen bij de doelgroep is de campagne uitgerold op dragers als online banners, T-shirts, beach flags, roll up banners, bierviltjes, posters en een uitnodiging voor een verkiezingsfestival.

Opvallende uitstraling
In een specifieke stijl die jongeren aanspreekt zijn posters ontwikkeld. De uitstraling is brutaal, met grote koppen en felle kleuren, die soms een beetje pijn doen aan je ogen.

Mobile first
Zeker bij deze jongeren doelgroep is het mobile first. Er is daarom ook rekening gehouden met social media kanalen als: Instagram, Facebook en Snapchat.
Uitspraken die
vragen oproepen
Het idee achter de campagne zijn brutale uitspraken die zo maar eens de waarheid kunnen worden als je je stem niet laat gelden. Er zijn hiervoor uitspraken aangeleverd die zijn vormgegeven met grote kleurvlakken en zwart-wit fotografie.

Uitspraken die
vragen oproepen
Het idee achter de campagne zijn brutale uitspraken die zo maar eens de waarheid kunnen worden als je je stem niet laat gelden. Er zijn hiervoor uitspraken aangeleverd die zijn vormgegeven met grote kleurvlakken en zwart-wit fotografie.

Roll-up banners
als hoofduiting
De belangrijkste manier om de aandacht te vragen waren de verschillende roll-up banners die op de festivals geplaatst werden.

